Nasi odbiorcy - Twoi potencjalni klienci
Liczba kont poczty elektronicznej tylko wśród 5 największych darmowych dostawców w Polsce (wp, onet, o2, gmail, gazeta.pl) przekracza 20 mln. Biorąc pod uwagę, że 80% użytkowników posiada 2 i więcej kont, to dalej ok. 10 milionów odbiorców pozostaje w potencjalnym zasięgu komunikacji bezpośredniej. W ciągu dwudziestu lat e-mail stał się rzeczywistą platformą łączącą ludzi a także podstawowym narzędziem e-marketingu online. 13 Raport Badania e-mail marketingu wykazał, że w 2016r., 88% respondentów chętnie subskrybuje otrzymywanie wiadomości. Ten widoczny renesans newsletterów spowodował wzrost ruchu w e-mailingu. Ponad 50% użytkowników deklaruje otrzymywanie 20 i więcej e-maili dziennie. Głównym rodzajem otrzymywanych wiadomości niezmiennie pozostają newslettery branżowe/informacyjne (81%), programy lojalnościowe i zakupy (59%) oraz mailingi reklamowe (39%). Przytoczone liczby wskazują, że e-mail jest idealnym środowiskiem do budowania relacji, jeśli treść przekazu jest zgodna z oczekiwaniami przyszłego klienta.